تور تبریز کندوان جلفا :

تور 3/5 روزه تبریز کندوان ارومیه جلفا تخفیف تور تبریز | تخفیف تور کندوان | تخفیف تور ارومیه | تور جلفا تور روستای صخره ای کندوان و دریاچه ارومیه

پرداخت شما (تومان) :
4,950,000 تومان
10 %
تخفیف
5,500,000 تومان 550,000 تومان
ارزش واقعی سود شما
زمان باقی مانده
    پیشنهاد ویژه
    تبریز

    شرایط استفاده

    جهت مشاهده تاریخها و رزرو تاریخ خود وارد قسمت مشاهده و خرید شوید.

    در صورت موجود نبودن تاریخها حتما قبل از رزرو جهت تاریخ و ظرفیت با آژانس تماس گرفته شود.

    محل و ساعت و اطلاعات دقیق حرکت از طریق شماره مسافر ثبت نام کننده شب قبل از حرکت ارسال خواهد شد.

    خریدار محترم لطفاً پس از ثبت خرید جهت اعلام مشخصات خود و هماهنگی های لازم تماس گرفته شود.

    شماره واتساپ آژانس   09054480389-09054480390

    66567643-66567644   شماره دفتر آژانس سفرهای دور و نزدیک

    توجه فرمایید : حتما پس از ثبت نام مشخصات کامل مسافرین شامل:

    اسم و فامیل،کد ملی،تاریخ تولد کامل ،نام تور و تاریخ انتخاب شده خود را به شمارهای تلگرام و واتساپ 09054480389-09054480390 ارسال نموده تا ثبت نام کامل و تایید شود درغیر اینصورت هیچگونه مسئولیتی بر عهده آژانس نمیباشد.

    ضمنا اطلاع رسانی و برنامه سفر از طریق همان شماره چند ساعت قبل از حرکت

    برای ثبت نام کننده ارسال میگردد.

    ویژگی‌ها

    تور 3/5 روزه تبریز کندوان جلفا

    دو شب و سه روز اقامت در هتل با صبحانه در هتل 3 ستاره

    گشتها:

    ایل گلی ، مسجد کبود ، مقبره الشعراء ، روستای صخره ای کندوان ، منطقه توریستی بند

    مراکز خرید نقل و سوغات ، رودخانه صوفی چای ، کلیسای ننه مریم

    اتوبوس توریستی وی آی پی 32 نفره

    ناهار و شام در رستوران به اختیار و هزینه مسافر

    هزینه ورودیه ها با مسافر میباشد.

    کلیه ورودیها و هزینه ترانسفر محلی (نیسان یا مینی بوس)برعهده مسافر می باشد

    بیمه حوادث گروهی مسافران  و همراهی لیدر مجرب و حرفه ای

    خرید و رزرو مسافر از سایت به منزله مطالعه شرایط و قبول آنها میباشد.

    توضیحات

    تبریز؛ مهد تاریخ و فرهنگ ایران
    بیایید به شهر آرزوها برویم و بر روی سنگفرش خیابان‌هایش که از شبنم صبحگاهی خیس شده، قدم بزنیم و از خنکای روح‌انگیز آنجا دمی برگیریم و نفسی تازه کنیم. تبریز، مهد تاریخ، ادب، فرهنگ و شهر دلیران و شاعران، شهر ستارخان، شهریار و شهر آرزوهاست. این شهر زیبا که یکی از شهرهای زیبای ایران به شمار می‌رود به دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان، مهمان نوازی، فرهنگ و لهجه شیرین مردمانش از گذشته تاکنون به یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخلی ایران تبدیل شده که علاوه بر ایرانیان، گردشگران زیادی از سراسر جهان همراه با تور تبریز کندوان جلفا از تبریز زیبا دیدن می‌کنند.


    تاریخچه و موقعیت جغرافیایی شهر تبریز
    نکته جالب که باید گردشگران تور تبریز بدانند، قدمت این شهر تاریخی است که طی برآورد و کشفیاتی در محوطه مسجد کبود، قدمت آن را به 4500 سال پیش نسبت داده‌اند. در واقع شهر زیبای تبریز در قسمت غربی استان آذربایجان شرقی قرار گرفته که از قسمت شمال به کوه‌های عون ابن علی و پکه چین، از قسمت جنوبی به دامنه‌های رشته کوه سهند و از شرق به گردنه پایان می‌رسد.


    آب‌و‌هوای تبریز چگونه است؟
    تبریز دارای آب‌و‌هوای کوهستانی، سرد و خشک است. این شهر، زمستان‌های خشک و سرد دارد به همین دلیل اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند در نیمه اول سال که هوا معتدل است به تبریز سفر کنند. این شهر در چهار هزار و پانصد سال، اولین پایتخت ایران جدید نام گرفته و سومین شهر بزرگ ایران محسوب می‌شود.

    جاذبه‌های گردشگری تبریز
    تبریز، سرزمین کهن آتورپاتگان و دلیرانی همچون بابک خرمدین، ستارخان و باقرخان است. گشت شهری روز اول را با بازدید از مسجد کبود که لاجوردی کاشی‌هایش آن را به فیروزه اسلام مشهور کرده، آغاز می‌کنیم. موزه آذربایجان که در نزدیکی مسجد کبود قرار گرفته با گنجینه‌ای ارزشمند از تاریخ خطه آذربایجان، دومین مکانی است که می‌بینیم. در ائل گلی (شاه‌گلی) که نمادی از شهر تبریز بدل شده، قدم می‌زنیم و عمارت زیبایش را مورد بازدید قرار می‌دهیم و خود را مهمان نوشیدنی‌های و خوراکی‌های محلی تبریز می‌کنیم. روز دوم تور تبریز به سوی جلفا راهی می‌شویم. در این مسیر از کلیسای سنت استپانوس که به احترام سنت استپانوس اولین شهید مسیحیت ساخته شده و همچنین ساحل سرسبز رود ارس با کوه‌های سر به فلک کشیده و دشت‌های خیال‌انگیز دیدن می‌کنیم. در جلفا، چرخی در بازارهای مرزی جلفا می‌زنیم و به تبریز باز می‌گردیم. روز سوم را با بازدید از بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، بازار بزرگ تبریز که ثبت جهانی شده، آغاز می‌کنیم. همچنین خانه مشروطیت با معماری خاصی که دارد و نماد مبارزه با استبداد است را می‌بینیم. به روستای کندوان تاریخی می‌رویم، روستایی که شگفتیش را مدیون مردمان سه هزار سال پیش است. دیدن خانه‌هایی در درون سنگ‌ها، تجربه‌ای ناب است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. مقبره‌الشعرا و موزه قاجار از دیگر دیدنی‌های تبریز است که در آخرین روز تور جادویی علاءالدین تراول مورد بازدید قرار می‌گیرد. وجود مراکز خرید مدرن همچون مرکز خرید لاله پارک و بازار سنتی فوق‌العاده دیدنی تبریز که ثبت جهانی شده است در کنار محصولات صنایع دستی ویژه که مختص تبریز و هنرمندان تبریزی بوده، لذت خرید در سفر شما را کامل پوشش می‌دهد. اگر اهل سوغاتی بردن باشید، صد در صد رضایت شما را با آسودگی و آرامش جلب می‌کند.

    سوغاتی های تور تبریز کندوان جلفا
    تبریز شهر خوراکی های خوشمزه است. از آجیل های اعلای تبریز گرفته تا شیرینی های خوشمزه مثل باقلوا، نوقا، قرابیه، شیرینی تسبیحی، اریس و البته که سوغاتی شهرهای اطراف را هم نباید فراموش کرد. صابون مراغه ای و عسل های طبیعی و قالی و گلیم که در سراسر بازار تبریز به فروش می رسند.


    روستای کندوان
    روستای کندوان، یکی از معروف ترین و شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی استان آذربایجان شرقی و ایران است که شهرت آن در تمام دنیا نیز به گوش همگان رسیده است. زیرا که روستای کندوان،تنها روستای صخره ای جهان است که در آن سکونت می شود. در کل دنیا علاوه بر روستای کندوان، دو روستای صخره ای دیگر هم وجود دارند که یکی از آن ها در شهر کاپادوکیای ترکیه و دیگری در روستای داکوتای آمریکا است اما با این تفاوت که این روستاهای صخره ای خالی از سکنه هستند.

    پیشینه تاریخی روستای کندوان
    روستای کندوان با پیشینه تاریخی ۳ هزار ساله در شهرستان اسکو واقع شده است.
    خانه های کندویی و کله قندی این روستا در دل کوه قرار گرفته اند که کاملا حاصل فرآیند طبیعی هستند و بدون هیچ گونه دخالت انسانی تشکیل یافته اند. یکی از نکته های جالب درباره روستای کندوان این است که خانه هایش شبیه کندو هستند و سوغاتی روستا نیز عسل طبیعی است! خانه‌های کاملا سنتی، نشاط و صفای روستا، مردمان محلی خون گرم و مهربان، سوغاتی‌های خوشمزه و متنوع، آب زلال و معدنی کندوان از دلایلی هستند که گردشگران از سراسر دنیا به این روستا سفر می‌کنند. روستای کندوان در ۱۵ م اردیبهشت سال ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۸۵۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.


    در روستای کندوان از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

    اگرچه خود شهر تبریز دارای جاهای دیدنی بسیاری می‌باشد اما روستای کندوان که در فاصله ۱ ساعتی از این شهر قرار دارد از طبیعت ییلاقی بسیار زیبا، آب و هوای خنک و دلنشین و یک رودخانه آبی بزرگ برخوردار است. گردشگران معمولا در اطراف رودخانه و محل های مخصوص بساط پیک نیک پهن می کنند. گردشگران می توانند در این روستا از خانه های مخروطی شکل روستاییان بازدید کنند، به داخل خانه ها بروند، چیدمان منازل را ببینند، با مردم روستا و سبک زندگی آن ها از نزدیک آشنا شوند. از فروشگاه های سوغاتی فروش بازدید و خرید کنند. به طبقات بالای روستا بروند و عکس های جالب و منحصربه فرد بگیرند. از آب معدنی روستا بنوشند و برای عزیزان خود نیز یک بطری از این آب را تهیه کنند.


    چه هتل‌هایی در نزدیکی روستای کندوان وجود دارند؟

    فاصله روستای کندوان از:
    هتل صخره ای هما کندوان: ۱۱۰ متر
    هتل نظری: ۱۵۰ متر
    هتل عمارت سنگی: ۱۷۰ متر
    سوئیت صخره ای بام کندوان: ۱۸۰ متر
    اقامتگاه بومگردی گونش کندوان: ۱۹۰ متر
    هتل صخره ای تورال: ۲۷۰ متر
    هتل صخره ای لاله کندوان: ۵۰۰ متر


    در نزدیکی روستای کندوان از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟

    در اطراف روستای کندوان روستاهای دیگر وجود دارند که در صورت تمایل می توانید از آن ها بازدید کنید. گرچه برای بازدید از روستای کندوان حداقل یک روز و یا در صورت عجله نیم روز لازم است.
    فاصله روستای کندوان از:
    روستای تاریخی و مدفون حیله ور: ۲.۶ کیلومتر
    باغ های میوه: ۴.۶ کیلومتر
    روستای کهنمو: ۱۱ کیلومتر
    عسل سرای کندو (محسنی): ۱۷.۷ کیلومتر

    شهر جلفا کجاست؟
    جلفا شهر باستانی و گردشگری در شمال غرب کشور ایران است که از لحاظ تاریخی دوران پر فراز و نشیبی را گذرانده است. طبق مطالعات پژوهشگران سابقه استقرار و سکونت در این شهر به قبل از قرن پنجم میلادی برمی‌گردد. شهر جلفا در گذشته به علت برخورداری از مزارع پنبه فراوان و مشغول بودن بیشتر مردم به شغل بافندگی با نام جولاء یا بافنده شناخته می‌شد؛ اما تغییرات زیادی در گذرگاه تاریخ حیات جلفا رخ داده است و این شهر به علت موقعیت جغرافیایی که داشته در میان جوامع از اهمیت خاصی برخوردار بوده به‌طوریکه بسیاری از ارامنه به این شهر مهاجرت کرده و در این شهر ساکن شده بودند. پس از ساکن شدن ارامنه نام این شهر از جولاء به جوغا تغییر یافت. ولی در زمان شاه عباس صفوی بسیاری از ارامنه به دستور شاه از این شهر کوچ داده شدند و این شهر به جلفا تغییر نام پیدا کرد. زبان مردم شهرستان جلفا ترکی آذربایجانی است و دین اکثریت مردم و اهالی آن نیز اسلام است.

    جاذبه های دیدنی شهر جلفا

    شهرهایی که در حاشیه رودخانه و در دل کوه قرار دارند و همچنین در گذشته محل زندگی ادیان مختلف بوده‌اند، به علت داشتن جاذبه‌های طبیعی، دیدنی و آثار تاریخی، گزینه‌های منحصر به فردی برای سفر به شمار می‌روند. به خصوص اگر این شهرها در منطقه آزاد قرار داشته و با کشورهای دیگر همجوار باشند که ارزش سفر چند برابر می‌شود. جلفا شهری است که با داشتن آثار تاریخی کم نظیر و جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخیِ بسیار غنی به دومین شهر پر گردشگر بعد از تبریز در استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است.

    کاروانسرای خواجه نظر

    کاروانسرای خواجه نظر یکی از آثار تاریخی و دیدنی شهر جلفا است که در 5 کیلومتری این شهر و در حاشیه رود ارس واقع شده است. این بنا به دستور شاه عباس صفوی در دوره صفویان جهت اقامت و استراحت کاروانیان ساخته شده بود؛ اما اکنون این کاروانسرا به یک اثر تاریخی ارزشمند و دیدنی در جلفا تبدیل شده که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

    رودخانه ارس

    یکی از بهترین منطقه جلفا از لحاظ گردشگری رودخانه ارس است که در زبان محلی به آن آراز می‌گویند. این رودخانه که طول آن به 1072 متر می‌رسد از کشور ترکیه سرچشمه گرفته و از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل می‌گذرد.

    کلیسای سنت استپانوس

    کلیسای سنت استپانوس معروف به کلیسا خرابه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر جلفا است که در 17 کیلومتری غرب جلفا و نزدیکی رودخانه ارس واقع شده است. وجه تسمیه این کلیسا به استپانوس برگرفته از نام اولین شهید در راه مسیحیت است. شیوه معماری، همچنین موقعیت جغرافیایی این کلیسا و قرارگیری آن در میان دره‌های سرسبز و کوه‌های سربه‌فلک کشیده، منظره‌ای زیبایی را به وجود آورده است که باعث شده سالانه بسیاری از گردشگران برای دیدن آن به جلفا سفر کنند.

     آبشار آسیاب خرابه

    یکی از جاهای دیدنی و چشم نواز شهر جلفا آبشار آسیاب خرابه هست که ما بین صخره‌ها و دره‌ها قرار گرفته است. سرازیر شدن آب از ارتفاع 15 متری و از میان خزه‌ها و گیاهان منظره‌ای بی‌نظیر را به وجود آورده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

     بازارچه مرزی جلفا

    جلفا علاوه بر جاهای دیدنی به علت موقعیت جغرافیایی و هم‌مرزبودن با کشورهای دیگر دارای بازارها و بازارچه‌های مرزی متنوعی است که خود به مقصد سفر بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. بازارچه مرزی جلفا که در خیابان گمرک واقع شده است، در سال 1373 فعالیت خود را آغاز کرده و به دلیل داشتن محصولات متنوع و باکیفیت به یکی از پررفت‌وآمدترین منطقه جلفا تبدیل شده است.

     سوغات و صنایع دستی شهر جلفا

    سوغات و صنایع دستی هر شهر و دیاری، یادگاری از توانایی‌ها و هنرهای مردمان آن شهر محسوب می‌شوند. صنایع دستی که علاوه بر حفظ میراث فرهنگی هر قوم مزایای اقتصادی نیز در پی دارند. شهر جلفا نیز به سبب موقعیت جغرافیایی که دارد به یکی از قطب‌های گردشگری در ایران تبدیل شده است و دارای صنایع دستی ارزشمند و فاخری است که به دست مردمان هنرمند این شهر ساخته می‌شوند. ازجمله این صنایع دستی می‌توان به صنایع ریسندگی، بافندگی، انواع قالی‌ها، گلیم‌ها، جوال‌ها، حکاکی روی فلز و منبت کاری اشاره کرد. علاوه بر صنایع دستی، خوراکی‌های این شهر نیز به دلیل همجواری با شهرهای آذربایجان و ارمنستان بسیار متنوع و معروف هستند. مربای گردوی ارمنستان، دنبلان، باقلوای استانبولی، زیتون ترکیه، انواع شکلات‌ها و شیرینی‌ها و غیره نیز ازجمله خوراکی‌های خوشمزه جلفا محسوب می‌شوند که می‌توانید به عنوان سوغاتی بسته به سلیقه‌تان از بازارهای مختلف این شهر خریداری کنید.

     

    غذاهای محلی شهر جلفا

    دور شدن از مشغله‌های زندگی و سفر به هر شهر یا منطقه‌ای لذت خاص خودش را دارد. یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین بخش‌های هر سفری چشیدن طعم غذاهای محلی مقصد سفر است. غذاهایی که نشان‌دهنده فرهنگ مردمان آن شهر و دیار هستند. غذاهای محلی شهرستان جلفا نیز از تنوع بالای برخوردار بوده و در میان گردشگران بسیار معروف هستند در این میان نام چند غذا بیشتر از سایر غذاها شناخته شده است. قوروت قیله، قورودلو کوفته و اوماج حلواسی از انواع غذاها و خوراکی‌های خوشمزه جلفا هستند که امتحان کردنشان خالی از لطف نیست.

     

     برای مشاهده تورهای داخلی روی این لینک کلیک کنید.

    نحوه خرید تور تبریز کندوان جلفا

    برای راهنمایی بیشتر و خرید آنلاین یا حضوری در آژانس با کارشناسان ما در تماس باشید: 02166567643-02166567644

    مشخصات فروشنده

    تهران
    آژانس مسافرتی سفرهای دور و نزدیک
    آژانس مسافرتی سفرهای دور و نزدیک دفتر شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری سفرهای دور و نزدیک تهران ، میدان انقلاب ، کارگر جنوبی ، خیابان مهدیزاده ، پلاک 9
    Dooronazdiktravel.com@gmail.com
    66567643-66567644
    09054480389-09054480390

    جهت طرح سوال، گزارش تخلف، ارسال انتقادات و یا پیشنهادات ابتدا باید در سایت عضو و یا وارد شوید.

    تخفیف های مرتبط

    پیشنهاد ویژه

    تور 3/5 روزه شیراز {1403}

    شیراز
    تخفیف 15 %
    5,185,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور شیراز هوایی | { 1403 }

    شیراز
    تخفیف 2 %
    6,370,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور ارومیه تبریز کندوان {1403}

    ارومیه
    تخفیف 10 %
    4,950,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور تبریز کندوان مهاباد 1403

    تبریز
    تخفیف 10 %
    4,950,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور شیراز هتل کریمخان ویژه { 1403 }

    شیراز
    تخفیف 5 %
    3,705,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور 3/5 روزه ایلام کرمانشاه { تابستان 1403 }

    ایلام
    تخفیف 10 %
    7,650,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور سه و نیم روزه شیراز { 1403 }

    شیراز
    تخفیف 10 %
    6,840,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور سه و نیم روزه سرعین { تابستان 1403 }

    اردبیل
    تخفیف 10 %
    4,950,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور 4 روزه یزد هتل 2 ستاره شرق

    یزد
    تخفیف 0 %
    2,450,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور 4 روزه یزد هتل 4 ستاره داد

    یزد
    تخفیف 0 %
    3,000,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور اصفهان زمینی هوایی { 1403}

    اصفهان
    تخفیف 3 %
    4,840,300 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور زمینی و هوایی اصفهان { بهار 1403 }

    اصفهان
    تخفیف 5 %
    4,655,000 تومان
    پیشنهاد ویژه

    تور 4 روزه شیراز هتل دو ستاره ساسان | 1403

    شیراز
    تخفیف 2 %
    6,370,000 تومان